راهکار پیامکی برای فروشگاه لباس

راهکار پیامکی برای فروشگاه لباس

راهکار پیامکی برای فروشگاه لباس

راهکار پیامکی برای فروشگاه لباس
راهکار پیامکی برای فروشگاه لباس

با گذشت زمان و مستقل شدن صنعت مُد و پوشاک، فروشگاه‌های لباس نیز مجلل شدند و رنگ و بوی تازه‌ای به خود گرفتند و از فروشگاه‌ها محلی و کوچک، تبدیل به بوتیک شدند. “بوتیک‌ها” را می‌توان نسخه‌ی لوکس‌تر و مجلل‌تر فروشگاه‌های لباس قدیمی دانست. در بوتیک‌ها تنها معرفی و فروش اجناس مدنظر نیست، بلکه هر بوتیک با خود فرهنگی خاص و طرز فکری نو را به ارمغان می‌آورد. از نحوه‌ی طراحی محیط یک بوتیک تا رنگ‌بندی، نورپردازی، انتخاب موسیقی مناسب و … همه و همه نیازمند سال‌ها مطالعه و تجربه در این صنعت است. ما در این مقاله سعی داریم تا به ساده‌ترین شکل ممکن و در یک آموزش قدم به قدم، شما را کم و بیش با نحوه‌ی شکل‌گیری یک بوتیک آشنا کنیم.

با مشتریان قدیم وفعلی خود ارتباط برقرار کنید، اگر به عنوان یک نیروی فروش، بیش از شش ماه با مشتریان ارتباط نداشته باشید دیگر نباید به آن ها به عنوان مشتری نگاه کنید (مثلا با استفاده از سامانه پیام کوتاه مشتریان خودرا از اجناس جدید با خبر سازید، از خریدشان تشکر کنید…). اما بطور کلی و بطورمستقیم  به عنوان بخشی از راهکار حفظ و نگهداری باید با هریک از مشتریان خود حداقل دوبار درسال در تماس باشید

خرید سامانه پیامکی رایگان

گـام نـخـسـت
برای پیدا کردن مکان مناسب و متناسب با حال و هوای پوشاک‌تان، ماه‌ها تحقیق و پژوهش نیاز است. اما مهم‌تر از آن این است که بدانید برای چه قشری و چه جنسی کار خواهید کرد و اینكه چه نوع پوشاكی می‌خواهید به آنها ارائه كنید. اینكه شما لباس‌ مردانه یا زنانه عرضه می‌كنید، نوع دكور شما را تحت‌تاثیر قرار خواهد داد. هم‌چنین قیمت‌های شما و به طور کل ارزش اجناس‌تان، تعیین‌كننده‌ی مدل دكور شما خواهد بود. عرضه برندها و مارک‌های مشهور باید در دكوری درخور نام این برندها باشد و این دقیقا مرز بین لوكس بودن یا معمولی بودن بوتیک شما است.

پنل رایگان

گـام دوم
فرض می‌کنیم که با موفقیت مرحله‌ی قبلی- که خود شامل ساعت‌ها کار است- را گذراندید. حال نوبت آن رسیده که یک نام مناسب برای بوتیک خود انتخاب کرده و مرحله‌ی دوم کار خود را رسما آغاز کنید. اگر از كشورهای خاصی واردكننده پوشاک هستید باید دكوری مناسب با حال و هوای آن كشورها در بوتیك خود ایجاد كنید. لباسی با مارك فرانسوی در دكور مملوء از گیاهان كشورهای آسیای شرقی هیچ جلوه‌ای نخواهد داشت. همچنین لباس اسپورت را نمی‌توان در كنار كت و شلوار به فروش رساند. هر كدام از این اجناس دكوری ویژه خود می‌طلبد و توجه به این مسائل مانع سردرگمی خریدار می‌شود و درآمد شما را افزایش می‌دهد.

گـام سـوم
حال وقت آن است که کمک بیشتری از دکوراتور خود بگیرید. بوتیک خود را به چند منطقه مجزا تقسیم كنید. قسمت فروش و قسمت پرو باید جدا باشند. با اضافه‌ كردن پرده‌هایی زیبا و خوش‌طرح و البته ضخیم می‌توانید این كار را انجام دهید؛ البته پارتیشن‌بندی‌های مدرن نیز می‌توانند در این بخش کمک حال‌تان باشند. توجه داشته باشید كه مكان پرو باید راحت و عریض باشد و مشتری احساس امنیت و آرامش كند. طراحی اتاق باید به شکلی باشد که در فصول سرد سال گرم و در فصول گرم، سرد باشد تا مشتری لباس خود را در بهترین شرایط دما انتخاب کند. یادتان باشد كه مشتری در این اتاق تصمیم به خرید می‌گیرد. پس با اتخاد راهكارهای مناسب موجبات راحتی او را فراهم كنید تا بتواند بهتر تصمیم بگیرد و پرو شما را به علت گرمی یا سردی بیش از حد ترک نكند. وجود آینه قدی و نور كافی و مناسب در این مكان الزامی است. استفاده از آویزها و وسایل جانبی مناسب و در عین حال زیبا را نیز از یاد نبرید.

گـام چـهـارم
شاید تصور کنید که وقت وارد کردن اجناس به مغازه است؛ اما بدون ویترین‌های شیک چگونه می‌خواهید محصولات‌تان را ارائه کنید؟! به جرئت می‌توان گفت مهمترین قسمت یك بوتیک، ویترین آن است. در واقع این ویترین است كه مشتری را به بوتیك شما می‌كشاند. معمولا فروشندگان بیشترین خلاقیت را در این قسمت به كار می‌برند و صد البته بیشترین هزینه را نیز در این بخش متحمل می‌شوند. ویترین شما نماینده بوتیك شما بوده و شما را به با یک نگاه معرفی می‌كند. علاوه بر اجناس خود كه در ویترین قرار می‌دهید، می‌توانید ویترین خود را با انواع وسایل دكوراسیونی تزئین كنید. مجسمه‌ها، گل‌های خشک معطر و لامپ‌های رنگی با نور ملایم گزینه‌های مناسبی هستند. همچنین ویترین باید حاوی چكیده‌ای از اجناس شما باشد چون اگر مشتری با توجه به ویترین به بوتیك شما بیاید باید بتوانید جنسی كه نظرش را جلب كرده، به او ارائه دهید.

گـام پـنـجـم
می‌رسیم به رنگ‌بندی محیط بوتیک. انتخاب رنگ‌های مکمل در بوتیک شما ایجاد تناسب می‌كند. اگر در بوتیک خود سبک‌ها و برندهای مختلف را ارائه می‌دهید، آنها را به صورت مجزا در گوشه‌های بوتیک قرار دهید و رنگ متناسب با هر كدام را در اطرافش بچینید. سعی کنید تا هماهنگی رنگ را در طراحی بوتیک خود حفظ کنید، البته گاهی رنگ‌های متضاد نیز با هم به كار می‌روند که جزو سبک‌های جدید بوده و نوعی مدرنیته به فضای بوتیک شما می‌بخشد. امروزه رنگ‌های سفید و مشكی در كنار یكدیگر با ایجاد نوعی كنتراست زیبا، به راحتی توجه مشتریان را جلب می‌كنند.

گـام شـشـم
گام بعدی اضافه کردن مبلمان به بوتیک است. اگر مشتریان شما جایی برای نشستن داشته باشند، به راحتی می‌توانید از فرصت استفاده کرده و اجناس خود را به آنها معرفی كنید. گاهی كسانی تنها همراه فرد خریدار هستند. اگر در بوتیك شما جایی برای نشستن وجود داشته باشد، فرد همراه می‌نشیند و خریدار با حوصله بیشتر اجناس را نگاه می‌كند و در این صورت عجله‌ای برای رفتن ندارد. این مسئله بر میزان فروش شما می‌افزاید. میزی كوچک در جلوی مبل‌ها قرار دهید و ژورنال‌ها و كاتالوگ‌های اجناس خود را روی آن قرار دهید. این كار همه مشخصات كالا را در غیاب شما نیز معرفی می‌كند و مشتری با آگاهی اقدام به خرید می‌كند. این مسئله هم‌چنین باعث می‌شود تا مشتری زمان بیشتری را در بوتیک سپری کرده و در نتیجه وقت بیشتری برای مجاب کردن وی به خرید اجناس‌تان دارید.

گـام هـفـتـم
اضافه کردن لوازم جانبی به یک بوتیک مساوی است با جذب مشتریان بیشتر و در نتیجه افزایش میزان فروش. با استفاده از مجسمه‌ها، تابلوهای نقاشی، عكس‌هایی از مناظر زیبا، پارچه‌های رنگی، صدف‌ها و لامپ‌های كم‌نور زیبا، گل‌های خشک‌شده و ترجیحا معطر، فضایی هنری در بوتیک خود ایجاد كنید. موارد یاد شده می‌تواند موجب خاطراتی خوش برای مشتریان شود. در انتخاب این وسایل سعی کنید از المان‌های مرتبط با مُد بیشتر الهام گرفته و محیطی فشن‌تر خلق کنید.

در کنار همه این اقدامات شما باید سعی کنید با روش های مختلف مشتری های فعلی خود را حفظ کنید و در کنار آن مشتری های جدید جذب کنید.
فرض کنید که شما از فروشگاه ای خرید می کنید و در روز تولدتان به شما پیامک تبریک تولد ارسال می شود و یا یک پیشنهاد بهتر، فروشگاه ای که قبلا از آن خرید کرده اید در روز تولدتان به شما پیامک تبریک ارسال می کند و این پیشنهاد را به شما می دهد که به عنوان هدیه تولد تا یک هفته بعد از تاریخ تولدتان می توانید با خرید از فروشگاه ۱۰ درصد تخفیف بگیرید!!! این پیام چه حسی در شما ایجاد می کند.مسلما احساس خوبی پیدا می کنید و سعی می کنید از این تخفیف حتما استفاده کنید.
مثال دیگر این است که فرض کنید شما فروشگاه و یا بوتیک خود را به دلایلی جابجا می کنید.اگر شما از قبل شماره مشتریان خود را داشته باشید می توانید با یک پیامک به صورت خودکار آن ها را از جابجایی فروشگاه خود با خبر سازید.

شما می توانید با استفاده از سامانه پیامکی علاوه بر حفظ مشتریان فعلی خود و با خبر کردن آن ها از تخفیف ها و تبریک تولد و مناسب های مختلف و… با ارسال پیامک انبوه مشتریان جدیدی جذب کنید.

خرید سامانه پیامکی رایگان

پنل۱ level  پنل رایگان ارسال پیامک هزینه پنل رایگان خط اشتراکی رند رایگان هزینه هر پیامک  ۱۱۳ ریال قابلیت دریافت ندارد.

پنل رایگان لول 1 مناسب برای افرادی که برای استفاده های شخصی و کسانی که پیامک های کمتری ارسال میکنند مناسب میباشد.

به دلیل هزینه پایین تبلیغات و بازاریابی با این روش و در دسترس بودن برای همه ، این روش یکی از کارآمدترین روش ها برای فروشگاهها از جمله بوتیک ها شده است.

دریچه ی پيشنهادات، انتقادات را به روی مشتریان باز بگذارید بعنوان مثال از آنها بخواهید شمارا از کیفیت جنس خریداری شده ویا حتی نارضایتی خود با ارسال پیامک مطلع سازند.

سامانه پیامکی رایگان مدرن اس ام اس

“با تبلیغات پیامکی بهتر دیده شوید”

    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked*


    6 − = یک