بازاریابی پیامکی به یک راه محبوب جهت برقراری ارتباط آسان با مصرف کنندگان با ارسال پیام به تلفن همراه آنها تبدیل شده است.امروزه استفاده از بازاریابی پیامکی سبب راه اندازی محصولات، فروش و تبلیغات، و دیگر اطلاعات ضروری در کسب و کارهای مختلف شده است.بازاریابی پیامکی مزایای بسیاری برای کسانی که می خواهند به هدف خود برسند دارد.
بازاریابی پیامکی ابزار بازاریابی موثر است که برای کارفرمایان یک فرصت جهت رسیدن به یک پایگاه مشتری گستردهتر تنها با یک پیام واحد ایجاد میکند. بازاریابی پیامکی در قیاس با سایر تبلیغات سبب ارتباط با مخاطبان متعددی میگردد.بنابراین بازاریابی پیامکی یک روش مناسب جهت اطلاعرسانی به مخاطبان و توزیع تبلیغات میباشد.
2-ارتباط بهتر با مصرف کننده
مشتریان و مصرف کنندگان بالقوه دریافت پیام از خانواده، دوستان و همکاران یک نحوه ارتباط به شمار میآورند.اکثر مردم ترجیح میدهند برای برقراری ارتباط ضروری بدون برقراری تماس از پیام کوتاه ویا ایمیل استفاده کنند،صاحبان کسب وکار میتوانند با مخاطبانی که مایل به دریافت پیامهای متنی هستند یک رابطه پایدار برقرار کنند.
3-بازاریابی محلی
از طریق بازاریابی پیامکی برای صاحبان کسب و کار فرصتی جهت برقراری ارتباط با مصرف کنندگان در جامعه ایجاد میگردد بازاریابی پیامکی یک راه موثر برای ارتباط با مشتریان از طریق پیام متنی در خصوص ارائه پیشنهادهای ویژه میباشد.
4- توزیع اطلاعات حساس زمان
آمار نشان میدهد، بسیاری از افراد تلفن همراهشان را در همه جا با خود حمل میکنند، این به این معنی است مدیران کسب و کار میتوانند در طول هر زمان از روز با مشتریان وفادار خود در ارتباط باشند، همچنین آنان با استفاده از این ویژگی میتوانند اطلاعات محصولات را برای مشتریان خود به روزرسانی کنند.
5- کمک رسانی بالقوه گستردهتر
متن پیام یک راه موثر برای افزایش مخاطبان بیشتر است.آمار نشان می دهد که اکثر مشترکین از پیام های متنی استفاده میکنند مخالف برقراری تماسهای تلفنی هستند.
با وجود داشتن مزیت های بالقوه، برخی از مردم ممکن است دوست ندارم دریافت چنین نوع از پیام ها در گوشی های خود.
یک مزیت بزرگ بازاریابی پیام متنی است متن پیام را می توان در دقیقه مستقر و نتایج بیواسطه، فورا،بیواسطه دیده می شود.