اس ام اسهای تبلیغاتی روز به روز بیشترمی شود هر چند از عمر ابزار اس ام اس و پنل اس ام اس سالها میگذرد و خیلیها بر این باورند که ابزار پنل اس ام اس و یا همان اس ام اس تبلیغاتی دیگر قدرت سابق خود را برای جلب مخاطبین ندارد اما با این حال مشتریان پنل اس ام اس تبلیغاتی روز به روز بیشتر می شود.
برخی ها هم بر این باورند که با وجود شبکه های اجتماعی و پیامرسان های اجتماعی اس ام اس تبلیغاتی جایگاه خود را از دست داده اما این تفکر اشتباهی است زیرا اس ام اس تبلیغاتی مکمل شبکه های اجتماعی است و اهرم بسیار قوی برای کسانی است که می خواهند شبکه اجتماعی و کانال خودرا معرفی نمایند، هچنین اگر بخواهیم پنل اس ام اس را کنار بگذاریم یک سوال پیش می آید که
چه ابزار تبلیغاتی دیگر وجود دارد که در کمترین زمان ممکن با کمترین هزینه به تعداد زیادی از افراد قادر به اطلاع رسانی باشد؟
بله هیچ ابزاری را نمی توان جایگزین ابزارتبلیغاتی پنل اس ام اس یا همان اس ام اس تبلیغاتی کرد زیرا همچنان از سرعت و هزینه نسبت به تمام ابزارها برتری دارد.
اما چیزی که در این میان تغییر یافته ومی بایستی در اس ام اس تبلیغاتی مورد توجه قرار دهیم تغییر در نوع استفاده از اس ام اس تبلیغاتی و محتوای پیام ها است، توجه داشته باشید امروزه به لطف شبکه های اجتماعی و جستجوگرها اکثر افراد برای خرید به جستجو و نظرات کاربران بسنده می کنند تا اینکه یک پیامی از باد هوا بر روی گوشی ظاهر شود و محصولی را معرفی کند بنابراین محتوا از اهمیت فراوانی برخوردار می باشد که در زیر به چند موارد اس ام اس موفق میپردازیم
چگونه یک اس ام اس تبلیغاتی موفق طراحی کنیم:
– متن و محتوای اس ام اس یا پیامک بسیار مهم است، دقت نمایید از چه محتوا و کلماتی برای اس ام اس خود استفاده می کنید.
– اولین کلمه در اس ام اس بیشترین نقش را بازی می کند چون مخاطبین بر اساس اولین کلمه تصمیم می گیرند تا پیام را باز کنند یا خیر .
– پس ازانتخاب کلمات مناسب نوبت به نحوه بیان جمله می رسد بنابراین باید نوع پیام مشخص شود که آیا پیام خبری، امری و یا تاییدی است. در حال حاضر جملات خبری نسبت به جملات تاییدی و دستوری از استقبال بیشتری برخوردارند.
– ایجاد ارزش در پیام ، پیامی که قصد ارسال آن را دارید می بایستی از ارزش و محتوا مفید برای مخاطب برخوردار باشد.
– ارسال اس ام اس و ارتباط آن با حال و هوای جامعه بسیار مهم است پس نسبت به زمان متن خود را مشخص کنید.
– به مناسبت ها توجه کنید و بر اساس آن پیام برای مخاطبین ارسال کنید.
– از موارد بسیار مهم مشخص کردن مخاطب و صدا نمودن آن میباشد به طور مثال مهندس عزیز یا پزشکان محترم یا مدیران محترم یا دوست عزیز یا مشتری گرامی و غیره … صدا کردن مخاطب در پیامک و محتوا باعث خوانده شدن پیام میگردد و حس احترام پذیری در فرد ایجاد می شود.
– یکی دیگر از موارد بسیار مهم شماره اختصاصی است بسیاری از پنلهای اس ام اس شماره اختصاصی به کاربران نمیدهند و یک شماره share number به تمام مشترکین میدهند که اولا مشترکین دریافت پیام ها و نظرها را از کاربران خود را از دست میدهند وسپس اینکه نمیدانند سابق بر این از این شماره چه پیام هایی ارسال شده است و دریافت پیام های گوناگون از یک شماره باعث میشود تا کاربران نسبت به پیام گارد بگیرند و یا قبلا محتواهای غیرارزشی از آن شماره ارسال شده باشد.
در انتخاب پنل اس ام اس به نکاتی همانند زیر دقت کنید:
– پنل اس ام اسی انتخاب کنید که از سابقه درخشان برخوردار باشد.
– دارای گزارش وضعیت پیام و دلیوری باشد.
– از دیتاها و اطلاعات به روز برخوردار باشد.
– دارای شماره اختصاصی جهت دریافت و ارسال باشد.
– دارای سرور اختصاصی باشد.
– دارای اپراتوری مستقیم باشد.