اس ام اس ارزش افزوده و هزینه بر محتوا چیست

اس ام اس ارزش افزوده و هزینه بر محتوا چیست

اس ام اس ارزش افزوده و هزینه بر محتوا چیست

 

خرید سامانه پیامکی
خرید سامانه پیامکی

روزانه شاهد تعدادی اس ام اس هستید که در آن اعلام شده جهت آشنایی با خواص میوه ها و یا فال حافظ و یا طالع بینی و یا اطلاع از قیمتهای دلار و … عدد یک را به همین شماره پیامک نمایید هزینه دریافت هر اس ام اس ۱۰۰ تومان .

‎زمانی که شما عدد ۱ را جهت تایید پیامک ارسال می نمایید هر پیامکی که از آن شماره دریافت می کنید مبلغ ۱۰۰ تومان از شارژ و اعتبار شما کسر شده و یا بر روی قبض شما محاسبه می گردد ‎در اینگونه اس ام اس ها و یا ارزش افزوده هزینه اس ام اس به عهده دریافت کننده پیامک می باشد و هزینه از اعتبار و شارژ مشترک کسر و یا بر روی قبض مشترک محاسبه می شود ‎قبل از اینکه شبکه های اجتماعی به وجود آید افرادی که در این زمینه فعالیت داشتند درآمد فوق العاده ای داشت اما با گذشت زمان و مشخص شدن هزینه های و افزایش صورتحساب ها در قبض شکایات زیادی به به خاطر اینگونه پیام ها به مخابرات شد

‎طریقه کار با این سیستم به این شکل بود که فردی که دارای محتوای ارزشی بود به اپراتور مراجعه می نمود و با دادن محتوا خود و تایید مخابرات با یکد یگر به توافق می رسید که بابت هر پیام ۱۰۰ یا ۵۰ یا ۳۰ تومن از دریافت کننده پیام کسر شود سود تهیه کننده محتوا ۱۰ درصد از مبالغ فوق و مابقی برای مخابرات است ‎اما با شکل گیری شبکه های اجتماعی و انتشار محتوا ها با ویدیو و عکس و مدیا به صورت رایگان دیگر کسی حاضر به پرداخت هزینه بایت دریافت پیامک با محتوای ارزشی نمی باشد
خرید سامانه پیامکی

به گزارش پایگاه خبری وب‌سایت رند، بسیاری از افراد پس از آن که قبض موبایلشان را دریافت می‌کنند با مبلغی به نام “خدمات محتوایی” با “خدمات ارزش افزوده” روبرو می‌شوند، اما در واقعیت نمی‌دانند برای چه خدماتی باید چند ده هزار تومان پرداخت کنند.

خدمات ارزش افزوده موبایل به نفسه سرویس‌های بسیار مفید و جذابی هستند که در سراسر دنیا مرسوم بوده و مخاطبان بسیار زیادی هم دارند اما به شرطی که با اجازه و اطلاع و آگاهی کامل کاربر باشند. هزینه این سرویس‌ها هم با یکدیگر متفاوت است و از پیامکی ۵۰ یا ۶۰ تومان شروع شده و برخی سرویس‌های روزانه حتی به چندین هزار تومان هم می‌رسد. شاید برای فهم بهتر این موضوع بهتر است اول مفهوم سرویس های ارزش افزوده را درک کنید.

خدمات ارزش افزوده یا خدمات محتوایی چیست؟

سرویس ارزش افزوده نوعی خدمات پیامکی است که با ایجاد بستری مناسب سعی در افزایش ارتباط و تعامل میان اپراتورها و مشترک را دارد. از جمله اهداف مهم این سرویس که می‌توان به آن اشاره کرد، افزایش اطلاعات عمومی جامعه و ایجاد یک نوع سرگرمی سالم برای افراد جامعه است. اصول طراحی این نوع خدمات به گونه‌ای است که مخاطب در ازای اطلاعاتی که دریافت می‌کند هزینه‌ای پرداخت خواهد کرد.

تا یکی دو سال پیش شرکت‌های مجری خدمات ارزش افزوده می‌توانستند با هر حیله و ترفندهای فریب‌دهنده‌ای کاربران را تشویق به استفاده از یک خدمات به طور عمدی یا سهوی کنند و بعد هزینه آن روی قبض موبایل بیاید. در این موارد هیچ‌گونه اطلاع‌رسانی درباره هزینه‌های پیامک‌ها داده نمی‌شد و یک باره مشترک موبایل می‌فهمید چند ده یا چند صد هزار تومان به هزینه قبض موبایل او اضافه شده است.

تا آن که سازمان تنظیم مقررات رادیویی براساس مصوبه ۱۴۷ همه اپراتورهای موبایل را مجبور کرد هزینه و روش لغو عضویت خدمات محتوایی در هر پیامک ارسالی را به اطلاع مشترکان برساند. در این مصوبه آمده است که اپراتورهای تلفن همراه و شرکت‌های مجری خدمات ارزش افزوده دارای قرارداد با آنها باید تاییدیه مشترک برای استفاده از خدمات ارزش افزوده را بگیرند و این الزامی است.

روش‌های غیرفعال کردن خدمات ارزش افزوده چیست؟

با تغییر نام خدمات ارزش افزوده به خدمات مبتنی بر محتوا بسیاری از اشخاص که از هزینه این سرویس مطلع نبودند از آن آگاه شدند و اقدام به لغو این سرویس‌ها نمودند. حال ما قصد داریم تا در این خبر شما را با چگونگی حذف خدمات مبتنی بر محتوا آشنا سازیم.

  1. تماس با شماره ۹۹۹۰ برای اپراتور همراه اول، و انجام دستورالعمل‌های زیر:
    پس از شروع مکالمه کلید ۱ را بزنید، سپس بعد از شروع صحبت اپراتور کلید ۲ را بزنید. پس از شروع صحبت اپراتور مجددا کلید ۲ را بزنید. سرانجام در مرحله آخر با زدن یکی از کلید‌های گفته شده توسط اپراتور (۱ یا ۲ یا ۳ یا ۴ یا …) می‌توانید سرویس غیر ضروری خود را لغو کنید.
  2. شماره گیری #۸۰۰* برای هر دو اپراتور همراه اول و ایرانسل، و پیگیری دستورالعمل‌ها برای غیر فعال کردن پیامک‌های تبلیغاتی و سرویس ارزش افزوده.
  3. توجه داشته باشید که اگر در پیامک تبلیغاتی که برایتان فرستاده می‌شود کلید واژه‌های غیر‌فعال‌سازی درج نشده باشد می‌توانید با پشتیبانی اپراتور خود (همراه اول یا ایرانسل) تماس بگیرید و درخواست غیرفعال‌سازی سرویس خود را اعلام کنید. برای همراه اول می‌توانید لیستی از شماره‌هایی که برایتان اس ام اس ارزش افزوده می‌فرستند تهیه کنید. بعد با خط خود با ۹۹۹۰ تماس بگیرد و مطابق دستورالعمل‌ها به یکی از کارشناسان مرکز تماس همراه اول متصل شده و لیست شماره‌ها و درخواست حذف سرویس‌ها را به او اعلام کنید. مرکز پیشتیبانی ظرف ۷۲ ساعت سرویس یا سرویس‌های مورد نظر را لغو می‌کند. البته لازم است مالک خط یا کسی که از اطلاعات شناسنامه‌ای مالک مطلع است با ۹۹۹۰ تماس بگیرد.

یکی از پیشنهاداتی که به مشترکین تلفن همراه داده می‌شود این است که در صورت غیر ضروری بودن سرویس تماس بان خود را خاموش کنند. زیرا یکی از سرویس‌هایی که برای قبض تلفن شما هزینه به همراه دارد و خود شما هم اطلاع ندارید، سرویس تماس بان می‌باشد. سرویس تماس بان، تماس‌هایی را که  به دلیل خاموش بودن موبایل یا غیره را از دست داده‌اید را از طریق پیامک به شما اطلاع می‌دهد.


    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked*


    8 × سه =