تبلیغات پیامکی با استفاده از پیامک به عنوان یک کانال و وسیله ارتباطی برای ارسال تبلیغات استفاده میشودپنل اس ام اس یک ابزار ارتباطی ایده آل برای شما است، بازاریابی پیامکی یک استراتژی آنلاین سبز محسوب میشود زیرا از کاغذ جهت تبلیغات استفاده نمیشود و سبب حفظ محیط زیست میشود، همچنین یک استراتژی مؤثرجهت رسیدن یک پیام منحصر به فرد شخصی در موردمحصول، خدمات خود و یا اطلاع رسانی به بسیاری از افراد به طور مستقیم تعریف میشود بازاریابی پیامکی یک بازاریابی ارزانتر و سریعتر، قابل حمل، شخصیتر محسوب میشود و سبب ایجاد یک ارتباط خوب با مشتری میشود.
تبلیغات پیامکی به دلیل ایجاد ارتباط سریع با مخاطبان تاثیر پذیری آنی ایجاد میکند. این فرآیند شامل آمادهسازی یک یا چند پیامهای متنی کوتاه و مختصر مفید در ارائه محصولات جدید و یا اطلاعات جدید در مورد یک محصول میباشد، همچنینانجام این فرایند در هر مکان و زمان امکان پذیر میباشد البته امکان ارسال پیامک در هر زمان به معنی ارسال پیامک در هر ساعت از شبانه روز نمیباشد، کاربران میتوانند باتوجه به هدف خود زمان مناسب را مشخص کنند و ارسال را انجام دهند.
استفاده از ابزار اقتصادی (پنل اس ام اس) سبب ایجاد ارتباط دو طرفه با مخاطب و قابلیت اندازهگیری و ردگیری بالا میباشد، طبق تحقیقات انجام شده تبلیغات پیامکی نسبت به سایر تبلیغات از بازدهی بالایی برخوردار میباشد. به طور کلی هدف از بازاریابی پیامکی ساخت یک پایگاه داده از مشترکین و افزایش وفاداری مشتریان میباشد همچنین یک راه ایدهآل برای آگاه ساختن مردم از پیشنهادات فوری و مسائل دیگر بدون استفاده از برنامههای اطلاعرسانی میباشد.